Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální kritika v knize Ámos
KARBULKA PŘIBYLOVÁ, Kateřina
Cílem práce je popsat sociální problémy v době, ve které žil Ámos a porovnat je s dnešními sociálními problémy na území, kde se odehrává kniha Ámos.
Difference in Aldous Huxley's approach to the concept of dystopia in the 1930s and 1960s with references to his selected works
Hronová, Marie ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
NÁZEV: The difference in Aldous Huxley's approach to the concept of dystopia in the 1930s and 1960s with references to his selected works AUTOR: Marie Hronová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá přístupem Aldouse Huxleyho k dystopickému románu. Za tím účelem analyzuje jeho dvě díla, konkrétně Brave New World (1932) a Island (1962). Cílem teoretické části je poskytnout kontext k těmto dvěma dílům, a proto popisuje nejdůležitější společenské změny, které se objevily po první světové válce, a nadále se rozvíjely po druhé světové válce. Tato část se také zabývá rozvojem psychofarmakologie a jeho důsledky, neboť toto téma je důležité v obou rozebíraných dílech. Další kontext je dán popsáním základních myšlenek vybraných východních filosofií, které jsou stěžejní v jednom z Huxleyho románů. Praktická část pak analyzuje společnost vyobrazenou v díle Brave New World, s cílem určit znaky Huxleyho dystopického románu a vysvětlit jeho kritiku společnosti 30. let 20. století. Island je pak posuzován jako protějšek románu Brave New World, neboť obě díla se zabývají stejnými tématy, které nicméně popisují z různých perspektiv. Cílem této části je tedy analyzovat a porovnat principy obou vyobrazených společností a ukázat, jak Huxley...
Silk as a motif in Tang poetry and related meanings
Slabáková, Eliška ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
Hodvábnictvo je súčasťou čínskej kultúry už od staroveku. Hodvábny odev patril k spoločenským výsadám vzdelanej elity a dvora. Produkcia hodvábu a spracovanie látok naopak tvorili dôležitú súčasť každodenného života dedinčanov. Hodváb bol pre spoločnosť Číny podstatný hospodársky i kultúrno-symbolicky. Práca analyzuje, akým spôsobom sa aspekty života tangskej spoločnosti spojené s hodvábom premietli do diela stredne tangských básnikov Wang Jiana 王建 (cca. 751-830) a Bai Juyiho 白居易 (772-846). Identifikuje rôzne témy a popisuje, aké významy hodváb ako literárny motív pomáha vyjadriť v literatúre.
The depiction of Nordic model of welfare state in nordic noir: the case of Denmark
Michalková, Dominika ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
predstavuje výraznú zložku aktuálneho severského kultúrneho exportu, ktorý Európe dostáva v posledných rokoch čoraz väčší priestor. Jednou z charakteristík tohto žánru je opis napätia medzi na prvý pohľad zdanlivo nevýraznou vraždami, rasizmom, nerovnosťou tejto spoločnosti vyskytujú pod povrchom. To vytvára ideálne prostredie pre kritiku štátu blahobytu. škandinávskeho modelu je zároveň jednou z rozšíril ihneď v začiatkoch. Táto práca sa preto bude venovať analýze kritiky štátu blahobytu v Zločin spomínanom žánri. Ďalej presk aké konkrétne aspekty podliehajú kritike. Práca má za cieľ prispieť do aktuálnej debaty konkrétnymi príkladmi na základe podrobného rozboru
Difference in Aldous Huxley's approach to the concept of dystopia in the 1930s and 1960s with references to his selected works
Hronová, Marie ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
NÁZEV: The difference in Aldous Huxley's approach to the concept of dystopia in the 1930s and 1960s with references to his selected works AUTOR: Marie Hronová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá přístupem Aldouse Huxleyho k dystopickému románu. Za tím účelem analyzuje jeho dvě díla, konkrétně Brave New World (1932) a Island (1962). Cílem teoretické části je poskytnout kontext k těmto dvěma dílům, a proto popisuje nejdůležitější společenské změny, které se objevily po první světové válce, a nadále se rozvíjely po druhé světové válce. Tato část se také zabývá rozvojem psychofarmakologie a jeho důsledky, neboť toto téma je důležité v obou rozebíraných dílech. Další kontext je dán popsáním základních myšlenek vybraných východních filosofií, které jsou stěžejní v jednom z Huxleyho románů. Praktická část pak analyzuje společnost vyobrazenou v díle Brave New World, s cílem určit znaky Huxleyho dystopického románu a vysvětlit jeho kritiku společnosti 30. let 20. století. Island je pak posuzován jako protějšek románu Brave New World, neboť obě díla se zabývají stejnými tématy, které nicméně popisují z různých perspektiv. Cílem této části je tedy analyzovat a porovnat principy obou vyobrazených společností a ukázat, jak Huxley...
Harry Potter: A Social critique
Nováková, Petra ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Clark, Colin Steele (oponent)
Harry Potter: Sociální Kritika Cílem této práce je předložit analýzu řady fantasy románů Harry Potter od autorky J.K. Rowlingové jako díla sociální kritiky. Výrazný rozdíl mezi dvěma diametrálně odlišnými fiktivními světy, kouzelnickým světem, v němž je řídícím principem magie, a jeho mudlovským protějšekem (termín označující ne-kouzelnický status) definovaný především nepřítomností magie, umožňuje Rowlingové ukázat a prozkoumat rozličné sociální otázky: rasové předsudky, sociální stratifikace, korupce, sociální zabezpečení dítěte, morální otázky, zneužívání moci, občanské konflikty, národní podjatost, otroctví, terorismus a genderová problematika. Tyto dvě souběžně existující kultury, jsou v jejích románech reflektovány v jazyce, tradicích a hodnotách. Komplexnost jejího díla dovoluje Rowlingové se postupně přesunout od jednodušších ke složitějším sociálním problémům. Zpočátku se autorka soustředí na záležitosti týkající se hlavního hrdiny příběhu, Harryho Pottera, a později se zabývá kouzelnickým a mudlovským světem jako celkem. Jinými slovy, to, co začíná jako dětský příběh, se záhy změní v kritiku sociálních nespravedlností, a s tím, jak postavy dospívají, v tzv. bildungsroman (vývojový román), díky čemuž lze rozvíjet, kromě základního motivu souboje dobra a zla, i další náměty. Pozornost bude věnována...
Silk as a motif in Tang poetry and related meanings
Slabáková, Eliška ; Lomová, Olga (vedoucí práce) ; Andrš, Dušan (oponent)
Hodvábnictvo je súčasťou čínskej kultúry už od staroveku. Hodvábny odev patril k spoločenským výsadám vzdelanej elity a dvora. Produkcia hodvábu a spracovanie látok naopak tvorili dôležitú súčasť každodenného života dedinčanov. Hodváb bol pre spoločnosť Číny podstatný hospodársky i kultúrno-symbolicky. Práca analyzuje, akým spôsobom sa aspekty života tangskej spoločnosti spojené s hodvábom premietli do diela stredne tangských básnikov Wang Jiana 王建 (cca. 751-830) a Bai Juyiho 白居易 (772-846). Identifikuje rôzne témy a popisuje, aké významy hodváb ako literárny motív pomáha vyjadriť v literatúre.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.